Leta i den här bloggen

söndag 1 mars 2009

Gammal diskbänk med fransk och latinsk text!



Jag vet inte hur de hittar mig - dessa gamla, charmiga diskbänkar med zinklåda! Den här är hitfraktad från Dalarna. Det bajsbruna blev snabbt antikvitt förstås!

När jag ska måla texter är jag obotlig romantiker och då blir det gärna franska (jaså, ni har märkt det...?)... och vad sägs om "Lavendel från Provence, Slottsträdgården" och så en adress i mytomspunna Lourdes!
Och på framsidan det latinska namnet på lavendel...

MEN när jag hade målat klart googlade jag på Lourdes och upptäckte då att det ju INTE ALLS ligger i Provence... Hm... Var hade jag fått det ifrån...? Jag ville väl bara det så himla mycket! Och nu är alltså frågan om jag ska måla om eller om den konstnärliga fägnaden går före det korrekta...?
Om jag känner mig själv rätt så målar jag nog om. Vi får väl se i morgon på bloggen!

14 kommentarer:

Linneas Hjärtefröjd sa...

underbart.... bara njuter!!

ha en kanonvecka!
kram linnea

Muffinsmidja sa...

Jag tycer det ska va som det är. Allt ska inte vara så himla perfekt jämt. Men om du känner för det andra är jag övertygad om att det oxå blir bra.
Kramis Åsa.

Det vita dårhuset sa...

Men jösses kvinna!!!
Kan du inte komma hem till mig och texta lite?! =)

Ska fixa en bild åt dig sen. Har slipat på en kista men det blir så blankt runt där jag slipat =(

Längtar efter besticklådan =)
Ha det gott och kram från mig!!

Anneli sa...

Så jättefint - du gör dem verkligen vackra när du får sätta fingrarna i saker du kömmer över...
Kram och god natt/Annelie

lovefriidrott sa...

Jag orkat inte vara här snart, blir GRÖN av avund hi hi skojjar bara men du gör så fint:) Diskbänken är bara bedårande,,,jättefina bilder oxå...Kram Sari

hemtrevnad marie sa...

Supersnygg diskbänk!!!
Inte behöver du väl måla om inte....fast jag vet hur det är när man målar för att sälja ...då vill man ju ha det rätt och riktigt ,och allt ska vara såå noga ...när man målar till sig själv däremot ..jisses vad det går undan, haha!
Men jag tycker den är sååå snygg!
Kul att drömhem och trädgård ville ha din soffa på mässan...de borde ha tagit med flera av dina fina saker,hälsa fråm mig att jag tycker de ska låna din fina diskbänk också, tänk den full av mårbackor ..och murgröna som väller över kanten..på en mässa!!
kram på dig!

Vida sa...

Stopp stopp - inte ska du ändra texten.....den är underbar och det är ju en historia i sig att lavendelblommorna skickades från Provence till Lourdes och förvarades i detta ljuvliga skåp för att användas i mirakelkurer till behövande pilgrimer....;)
Trevlig vecka
Vida

Heidi sa...

Ooh, you've been very busy I see!
What a lovely cabinet and it's just wonderful!
If I understand...the text is not right? Leave it this way...It don't have to be perfect or true!
We can dream about lavendel in the provence ánd Lourdes! haha
Groetjes Heidi

Rummet för välbefinnande sa...

Den är så vacker som den bara kan bli - och inte behöver du ändra.
På så vis blir den ju bara ännu mer unik, eller hur? En i sitt slag. Du vet ju att jag drömmer om att köpa en av dig, men det är väl aldrig så att den är över den här nu väl? Drömmer ju om en i butiken vet du, så kan jag ju hänvisa till dig också..... (kan kallas för muta också *ler*)
Nej jag vet att du har beställningar men bara så du inte glömmer bort mig.
Ha det riktigt bra!
Kram Mia

Tulipa sa...

Svårt fall...
Även om man vill att det ska vara vackert så stör det ju lite om det inte stämmer...

Vi får se vad du beslutar!
vackert i alla fall!

Kram Mariette

Linneas Hjärtefröjd sa...

Ja eller hur! :)
ha en fin dag!!
kram linnea

Anette sa...

Jag tycker att du ska lämna det som det är. Vem vet och bryr sej var Lourdes ligger? Det låter provenceskt i mina öron. Och om någon klagar så säger du bara att du har din skapande frihet. Jag älskar det du gör.
Kram
Anette

Hjerterom sa...

Heisann :)
Så fint at du fant meg da,slik at jeg fant deg ;)
For en nydelig blogg du har !
Å masse vakre saker...
Linker deg jeg...

Ha en fortsatt kos kveld

Siw

Thesèse sa...

Men så vackert du gör. hittade hit när jag letade latinsk o fransk text på nätet =). Hit kommer jag gärna igen. Tack för titten Kram Tess