Leta i den här bloggen

onsdag 23 juni 2010

Smeden var nog inte nykter…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag är väldigt förtjust i den här 1700-talskistan!!!

Nu när jag har målat den vit shabby chic är det säkert någon som skriker högt men i alla tider har människor målat om sina möbler! Dessutom var den här kistan redan ommålad i engelskt rött för inte så länge sedan så jag känner inte att det är ett helgerån på något sätt. Tvärtom!!! Nu får den ett nytt liv och en ny chans i någons kärleksfulla hem!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ålderdomlig, supercharmig nyckel och nyckelbricka!!! Låset är också helt underbart! (Bild kommer!) Och kolla spikhuvudena!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här ser man lite mer av texten också… Den är mellangrå och sliten och krusidullerna i P:et löper över nyckelbrickan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

HOPPSAN!!! Handtaget sitter både snett och vint!!!! Kanske var det fredag kväll och smeden hade fått några för många glas innanför västen!??? Men ….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… efter en hink kallt vatten över huvudet hamnade nästa handtag LITE mer mitt på, men inte så rakt precis… (Fniss!)

Men ack så charmigt man tycker det är, eller är det bara jag som är överförtjust i sådana här detaljer!???

Kistans mått:

Längd 82 cm, bredd 49 c, höjd 46 cm.

--------    S Å L D    -------

2 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej! Så fint,gör inget att smeden
var onykter tycker jag...

Ha en fin Midsommar
Kram

Jeanette sa...

Hello, here a message from Holland. What a nice coffin you have painted. I have also sent you an email in which I ask you how you paint your furniture and give it the shabby chic look. I understand you are busy but I realy would like to know how you do this. I would like to try this at home.

Greetz,
Jeanette