Leta i den här bloggen

lördag 9 oktober 2010

Provdockor med namn och kärleksbudskap

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag brukar undvika att visa alster med kundens hela namn men söta Malin skev att det var OK så då visar jag hennes provdocka – mest för att visa att man kan få sitt namn målat på provdockorna om man vill!

Provdockan står på en helt ljuvlig spegelbyrå med oval, liggande spegel och jättefina jugendbeslag. Spegelbyrån har jag INTE målat vit för den här vaniljfärgen är bara sååå fin  som den är! Fler bilder kommer! Priset är i alla fall 3 900 kr.

Balettskorna 300 kr.

Jag passar även på att visa några andra varianter med provdockor med namn som kunder beställt!

Johannas provdocka text baktill

Provdockor Siri närbild bak

Marie 1973 närbild

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Provdocka Sofie baksidan

----

Och ibland har man även velat uttrycka sin KÄRLEK:

Jeanette Rydells provdocka baksidan 

Helfigur provdocka Till henne Från honom

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Jag älskar dig av hela mitt hjärta”.

En ung man beställde en provdocka med den här vackra italienska texten och så ville han ha flickvännens och sitt fullständiga namn under. (Här har jag beskurit bilden så inte namnen syns eftersom jag inte frågat om lov att publicera den. JAG HOPPAS NI LEVER LYCKLIGA I ALLA ERA DAGAR!!!!).

Innan jag går och knyter mig kommer här i alla fall EN nymålad möbel till; den här romantiska byrån med den fint svängda nederdelen :

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bredd 96 cm, höjd 86 cm, djup 49,5 cm. PRIS 3 500 kr

---   S Å L D  ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lite ovanligt - TROR jag - med den här typen av räfflor. Jättefint!!!

3 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Utrolig vakre prøve-dukker - jeg blir imponert gang på gang!!! Har vært inne på nettbutikken din og tittet og har veldig lyst å bestille en...går det bra å sende slike til Norge og eventuelt hvor mye frakt blir det???
For en kjempegod idé det var å gi prøve-dukker i gaver til de spesielle dagene!!!! :)))
Kan jeg være så frekk å låne bilder fra deg til bloggen min...skal lenke tilbake til deg og det blir bare vakre ord!!!! :)
God Helg!
Tove :)

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad snyggt med namn eller text på provdockorna.Bara så himla läckert.Vad fina bilder du bjuder på!!!!!!Önskar dej en härlig lördag.Kram RIta ♥

Linnea sa...

oerhört fina provdockor du har, snygg text också. Det är verkligen stilen som håller i sig, vitt med grå text, det kan inte bli bättre. Skulle kunna tänka mig en sådan i mitt sovrum :)

Kram Helena