Leta i den här bloggen

fredag 26 november 2010

Kistor med texter och provdockor

Kista Hotel Negresco

Kista målad på beställning till ett par som älskar det här hotellet i Nice!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kista från närbelägna Åda Säteri som målats och fått Hotell Vita Hjärtan-text.

PRIS 3 500 kr   ---   S Å L D  ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Provdocka som målades på beställning. Texten på bröstet är från Håkan Hellströms låt “Det är så jag säger det”.

Tack, Lisa, för att jag får visa bilderna här!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stativet målade jag i svart, matt färg och sedan slipade jag fram den underliggande rödbruna färgen lite här och där.

-----

Nedan kommer två olika provdocksvarianter på temat La Vie et LaPassion:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Hoppas 40-åringen som fick den här provdockan av sina väninnor blev glad!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Och här även samma tema på en möbel! Liten, nätt skänk/TV-bänk/sideboard som jag haft en stund i butiken men inte hunnit lägga ut på Blocket till försäljning. Nu fick jag lust att måla fransk text på dörrarna. “Livet och Passionen” och “Mitt drömhem”.

B=96 cm    H=83 cm   D=49 cm

PRIS 3 200 kr

Skänk liten med fransk text insidan

Skänken är även vitmålad inuti och har ett hyllplan.

Resten av veckan fortsätter jag med alla provdockorna men nästa vecka kommer en hel del nyheter på möbelfronten!

Jag håller också på att ta fram en HATTHYLLA med två hyllplan, stång och krokar som ska finnas som beställningsvara, dvs du kan beställa din egen längd på hyllan! Bild kommer här på bloggen bara jag fått fram mitt första målade ex! Jag tar redan nu emot intresseanmälningar (ej bindande) från er som vill ha hyllan före jul! Priset kommer att ligga på ca 2 200 kr, målad antikvit, shabby chic slitet eller täckmålad vit.

Nu slår klockan tolv! Dags att knoppa! Godnatt alla därute!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det er bare så smukt det du laver. Jeg beundre dine ting meget. Flot.
By MARIANNE

Unknown sa...

Hej

Så fina saker du gör. Jag blir inspirerad av att titta på din blog. Sen blev jag lite nyfiken på hur lång tid processen tar att måla tex en byrå och skriva text på den? Verkar vara ett väldigt detaljrikt och noggrant arbete.

Hälsningar
Annika
http://precioussister.blogspot.com/