Leta i den här bloggen

söndag 2 januari 2011

Strykbrädsstol, mössbord köksö och soffbord shabby chic

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TUSEN TACK alla kära kunder och följare här på bloggen för det gångna året och GOTT NYTT ÅR på er!!! Hoppas jul- och nyårshelgen varit fin!!!

Jag inleder nu det nya året med att visa lite nymålade shabby chic-möbler!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Väldigt annorlunda gammal strykbräda i trä, vitmålad shabby chic. Vill man använda den som just strykbräda kan man klä den med skumgummi och ett vackert bomullstyg. Men finast är den kanske som en inredningsdetalj. I ett uterum blir den en jättefin hylla för blommor, krukor, trädgårdsredskap. I köket en extra avställningsyta. I badrummet kan man lägga fina handdukshögar på den etc. Egentligen har den hur många användningsområden som helst, som ett udda sideboard, nattduksbord, hylla för inredningstidningar, etc.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och det allra fiffigaste är att om man fäller upp strykbrädan så blir den en stol!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Målad i antikvit, matt färg. Slitage på alla kanter osv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Utskurna hjärtan!  Tänk så mycket arbete man lade ner förr på att göra bruksföremål/arbetsredskap lite extra vackra!

Måtten kommer!        PRIS 1 700 kr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Kvinnan som jag köpte den här möbeln av kallade den för “mössbord” men hon visste inte varför. Kanske stod den en gång i tiden i en tambur och så lade gästerna av sig mössorna där? (Någon som vet?) Hursomhelst har den nu målats och “shabbats”! Har funderat på hur och var man ska använda den. Jag kan se framför mig att den skulle kunna platsa i ett barnrum och på varje sida kan barnen sitta och t ex rita. Eller så har man den som ett sideboard. Ett ganska häftigt alternativ är att sätta hjul på den och använda den som en KÖKSÖ!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fina detaljer och slitage!

L=117 cm   H=71,5 cm   D=67 cm

PRIS 3 900 kr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Soffbord i rokokostil.      L=120,5 cm   B=70 cm   H=56,5 cm

PRIS   3 200 kr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Soffbord med svarvade ben, glasskivor och lådor.

L=125 cm   B=75 cm   H=54 cm         PRIS  4 500 kr

---   S Å L D   ---OLYMPUS DIGITAL CAMERA         I lådorna som också är vitmålade inuti kan man exponera vackra saker, snäckor, stenar, foton etc. Här har jag bara lagt ett vackert spetstyg, några stearinljus, ett notblad, ett par gamla skinnhandskar, ett pärlhalsband och ett hjärta i zink.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lådorna har ringbeslag i järn på båda sidorna och kan alltså dras ut åt båda hållen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Svarvade ben och slitage på alla kanter.

Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Klicka för att komma till min WEBSHOP.

Jag känner mig oerhört laddad inför det nya året och hoppas på att kunna förverkliga en del nya idéer och drömmar jag har och hoppas ni vill fortsätta att följa mig på den här resan!

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå så mycket fint du visar här på det nya året, strykbrädsstolen var ju en fantastisk konstruktion.

***Önskar dig en god fortsättning på det nya året, år 2011!!!***
Kram,
Regina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej åh vad jag gillar strykbrädan stolen så mycket fint du har ha en fin trettondagsafton kram Tina

Behindabluedoor sa...

Ååååå så mye stilig. En fryd for øyet.

God Helg.
Klem:)

fialka012 sa...

Krásné...