Leta i den här bloggen

fredag 11 mars 2011

Byrå Haute Couture & skrivbord Maison Douce

Nu var det längesen jag gjorde ett inlägg! På sistone har jag som vanligt målat provdockor men även packat och skickat en många beställda hatt- och skohyllor.

Hatthylla shabby chic 120 cm med hyllor, stång o plats för krokar

Skohylla sittbänk 120 cm med tre hyllplan och bakkant

Mer info i webbutiken.

Men lite möbler har jag hunnit med ändå som väntar på en sista “handpåläggning”. Här kommer i alla fall två stycken:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Stor byrå med fem lådor och fransk text. Den här texten har jag målat flera gånger förut men jag tycker ju om den så mycket! Den är ju ett uttryck för min fascination för haute couture och franskt 20-talsmode!

H=120 cm   B=94 cm   D=45 cm     ---   S Å L D   ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Text i mellangrått och ringbeslag i järn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Charmiga fötter, slitage på alla kanter etc.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nätt skrivbord med tre lådor och den franska texten Ljuva Hem.

B=93 cm   H=78,5 cm   D=49 cm              

---   S Å L D   ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slitage à la shabby chic och min kära ringbeslag i järn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fin bordsskiva där mittenrektangeln är en smula nerfälld.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det är ganska trångt för benen mellan stolssitsen och lådans underkant vilket gör att möbeln kanske passar bäst som sideboard.

För mer info mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

1 kommentar:

Vida sa...

Trevlig helg vännen...måste bara säga till dej att din hatthylla är så himla vacker...skulle kunna tänka mej en i mitt sovrum..så kan man vakna och se sina vackrast klänningar och tröjor;))

Hadetgott
Vida