Leta i den här bloggen

måndag 18 juli 2011

Piedestal och handmålade provdockor

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En rar piedestal med fina detaljer – och slitage förstås!

H=63 cm Diameter 42 cm    PRIS 695 kr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter semestern har jag målat ganska många provdockor igen. Jag älskar ju att måla i vitt men det är jätteroligt att ibland måla i andra färger! Här ville beställaren ha en mörkbrun provdocka med skimmer av guld som skymtar fram genom färgen – att ge till dottern på födelsedagen. Texten skulle vara i guld och ha mode och London som tema, och då blev det här mitt förslag!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I nederkanten har jag målat dotterns namn…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… och på baksidan födelsedagens datum! Jag håller tummarna för att hon tyckte om den!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En av de andra beställda dockorna har den klassiska “Kärleken övervinner allt”-texten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här provdockan har jag målat åt Sagolik i Birsta. Läs gärna mer om dem här: http://sagolikfrisor.se/

Vill du också beställa en provdocka kan du mejla eller ringa på 070-261 52 23. Priser och fler förslag ser du i webbutiken under kategorin Provdockor.

4 kommentarer:

martinealison sa...

Nul doute, je suis persuadée qu'elle sera ravie de découvrir une telle beauté...
Gros bisous.

sylvia sa...

hei,
woow så vakre de er,
likte alle sammen,
klem fra sylvia

Lisa sa...

Vackert som alltid..

Kram Lisa

Anonym sa...

Jag blev jätte nöjd med min fin-fina docka!! Madelene