Leta i den här bloggen

tisdag 5 juli 2011

Tillbaka i verksta´n efter semestern!

Hej!!! Nu är jag tillbaka efter att ha tågluffat med min 17-årige son! Känner mig så glad för att han ville åka med mig och att vi fick dela den här resan medan resten av familjen var hemma.

Tog inte med mig datorn men hade förstås tänkt kolla e-posten, uppdatera blogg, Facebook osv men all teknik fallerade!

T o m mobiltelefonen lade av en vecka! En intressant erfarenhet – när jag väl hade insett att världen inte skulle gå under för att jag försvann ut ur etern ett par veckor och för att jag inte kunde läsa e-posten, lyssna av telefonen etc…

Men nu är jag tillbaka och det målas förstås för fullt för nu har jag mycket kli i fingrarna! Först ut är…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… de här två sängborden, som vanligt i antikvit, matt färg och med de franska orden för Kärlek och Lycka på dörrarna. En låda upptill och bakom dörren ett utrymme med ett flyttbart hyllplan.        

H= 60 cm   B= 42 cm   D=40 cm

---   S Å L D A  ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och här en närbild på slitaget och den grå texten.

P7043241

En bedrövligt dålig bild på ett nätt och lite udda matbord/slagbord. Det som är lite annorlunda är mittendelen som består av tre flyttbara “plattor” som döljer flera olika fack…OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… som man här ser uppifrån.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här har jag dragit dem åt sidorna så man ser facken under.  På den här bilden syns den del som har besticksfack  - tror jag det är tänkt som…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… och här ser man dem ännu bättre eftersom jag har lyft upp två av “plattorna”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Under mittendelen finns de här träribborna där jag tror att det är tänkt att man kan ställa kastruller, lägga tidningar  - eller vad man kan tänkas vilja förvara där. Man får inte in en stol mellan bordsbenen men det går utmärkt att sitta här ändå för det finns ganska gott om utrymme för benen om man inte är alltför välvuxen. (Det som syns till höger är ett vitrinskåp och är inte en del av bordet)

P7043252

Här ser man bordet i nästan hela sin längd, med båda klaffarna uppfällda.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På ena klaffen har jag målat “La Cuisine”…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… och på den andra Bon Appétit.

L= 68,5 cm + 42,5 cm + 68,5 cm = totallängd 179,5 cm

B= 85 cm   H= 73 cm

---   S Å L D  ---

8 kommentarer:

Bella sa...

Fina saker du gör :)

Lisa sa...

Kanonsnygga saker som alltid. Så bra att ni haft de gott på resan.

Kram Lisa

Ateljé Solnäs sa...

Låter ju som riiiktig semester när tekniken inte fungerade ;0) Och inspiration har du fått, jättefina alster!

irene sa...

Välkommen hem! Låter som en alldeles underbar resa! Som vanligt vill jag köpa allt du gör ;) så fina dom är! Jag har ett gammalt slagbord som jag ska måla till mitt nya ! lilla kök <3<3<3

Anonym sa...

Underbara möbler!!! En fråga om igen... hur får du texten att se sliten ut!
Sanna!

Himlarum sa...

Tack för alla rara ord! :-)

För att få texten att se sliten ut slipar jag helt enkelt på den med sandpapper!

Många kramar!
Ann-Helen

Helene sa...

Som vanligt helt makalöst fint! Har haft blogguppehåll i ett år och kollar runt nu hur ni andra haft det. Vad roligt att tågluffa!
Fortsatt trevlig sommar!
Kram Helene

Terese sa...

Vilken härlig blogg du har =)