Leta i den här bloggen

lördag 12 november 2011

Liten antik diskbänk och trälådor med text

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag TROR det här har varit en liten diskbänk eftersom den har en…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… infälld zinklåda! Den här typen av möbler som jag råkat på tidigare har alla varit mycket större men det här är en väldigt nätt och underbar, liten sak som i alla fall väcker MITT ha-begär!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det är dessutom en väldigt praktisk möbel med sin låda och skåpsdel med ett hyllplan. Bara fantasin sätter gränser för dess användning! Själv tycker jag förstås att den ska stå så här med locket uppf’ällt med vackra pryttlar i! Här har jag valt en trådkorg med rullade linneservetter, ett gammalt rivjärn, glasburkar med nysilverbestick och en kruka med ljung!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Själklart kan man ha locket nerfällt också om man prompt vill det! ;-)

Men som sagt…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… så här är förstås min tanke, där insidan av locket med sin franska text är ett smycke i sig: Lavendel från Provence, Slottsträdgården, Sainte-Maxime.

Höjd 122 cm (locket uppfällt), 78 cm (diskhons kant)

Bredd 66 cm   Djup 46 cm

       ---   S Å L D    ---      

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här har använt samma rekvisita för att fylla en av trälådorna som jag visat i något tidigare inlägg. Lådorna är handsnickrade efter en gammal verktygslådsmodell, målade och dekorerade. Bara fantasin sätter gränser för vad man kan använda dem till! Vedkorg, tvättkorg, leksakslåda, tidningsställ, låda för mössor & vantar etc. Men kanske vill ha den stående på en skänk eller köksbänk och ha olja, vinflaskor, bestick, stearinljus etc i den!

Längd 80 cm (handtagets yttermått)   Höjd 32 cm   Djup 28 cm

PRIS 995 kr    ---   S Å L D   ---   (men jag kan måla fler!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Har man inte plats för den stora, långa lådan finns det också en mindre variant, även den med en gammal verktygslåda som förlaga.  Längd 40 cm   Höjd 29 cm   Djup 24,5 cm

PRIS 895 kr   ---   S Å L D   --- (men vi kan snickra och måla fler!)

Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Klicka för att komma till min WEBSHOP.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Precioso Mueble. Saludos.

Vida sa...

så vackra så vackra saker du har målar här;)...underbara med den fina texten..villhakänslor här oxå;)

Vidakram