Leta i den här bloggen

lördag 18 februari 2012

Egendesignad hatthylla shabby chic

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu äntligen finns min egendesignade hatthylla i produktion igen!!!

Många har frågat efter den och det känns så roligt att äntligen kunna sälja den igen! Materialet är furu och de är helt HANDGJORDA av duktiga snickaren Johan. Tidigare användes IKEA-skruv för att jag skulle kunna skicka dem som platta paket men nu är de istället hopsatta med “riktiga” skruvar och träpluggar. Fördelen är förstås att det blir mer hållbart och genuint men nackdelen är förstås att det blir svårt att skicka dem.

Så hyllorna kan endast hämtas här hos Himlarum i Trosa eller hos snickaren i Flen.

Hyllorna kommer att finns hos några butiker inom kort, bl a i Norrköping och Stockholm.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bredd 120 cm   Höjd 72 cm  Djup 34 cm

HÄMTPRIS 3 600 kr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här hyllan har shabby chic finish, dvs slitage på kanterna men man kan få den täckmålad utan slitage, målad i matt, sidenmatt eller blank färg. På den längsgående “ribban” kan man sätta knoppar eller krokar efter tycke och smak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fint profilerade kanter!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

När jag nu håller på med hyllor plåtade jag även en lång hylla som vi inte tillverkat själva utan den kommer från IB Laursen. Det är ju ett danskt företag men alla deras produkter kommer från Kina (liksom det mesta man hittar hos alla större leverantörer) och är tillverkad i mdf. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dansk design står högt i kurs i Sverige och danskarna var även först i Skandinavien med shabby chic och självklart trodde man att t ex IB Laursens produkter var DANSKA, men så är alltså tyvärr inte fallet (bara PRISERNA är danska!). De skeppar ton efter ton med prylar från kinesiska jättefabriker via godtrogna butiksägare/inköpare ut i de svenska hemmen där vi stolt visar upp vår “danska design”.

Det här är i alla fall den allra sista hyllan jag har kvar av den här sorten och nu köper jag inte in något mer kinesiskt utan satsar BARA på riktigt trä och närproducerat vid sidan om återvunna och gamla möbler som jag renoverar och målar.

Men jag gillar modellen på hyllan så det är inte omöjligt att vi kopierar den i riktigt trä framöver!

Längd 150 cm   Djup 25 cm   Höjd 27 cm

REA-PRIS 1 500 kr

Jag har 2 st andra hyllor också från IB Laursen och dem rear jag också ut nu. Klicka gärna på länken sist i inlägget för att komma till webbutiken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tre knoppar i översta raden och fyra i nedersta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Närbild på en av knopparna. På galgen hänger förresten en klänning som jag sydde när jag var 20 år, med hål- och vitbroderier.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Tänk, efter alla dessa år älskar jag FORTFARANDE vita spetsar!!!)

Om du är intresserad av någon av hyllorna:

Mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Klicka för att komma till min WEBSHOP

Inga kommentarer: