Leta i den här bloggen

torsdag 5 april 2012

Köksskänk med fransk text och några provdockor

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här skänken var det mycket jobb med men jag blev väldigt nöjd med den…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Den har 9 st lådor och 2 st skåpsdelar. Fransk text på en av lådorna. Först jag målade faktiskt text på båda dörrarna och den nedersta lådan också, men det blev för mycket. Ni vet begreppet “Kill your darlings”… Svårt ibland när man lagt ner en massa jobb och så får man måla över det. Men det blev mycket bättre så, tycker jag!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Två flyttbara hyllplan. Vitmålat och helfräscht…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… liksom lådorna som är vitmålade både inuti och på sidorna.

Choklad, cacao, dragéer (hur översätter man det, tycker ni?) och konfektyr.Cliquer pour agrandir

Det här är i alla fall “dragées”! Säger man kanske pastiller?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Åhhh, vad jag gillar den!

P4053385

Här försöker jag visa slitaget på kanterna osv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hörnen är lite avfasade.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Längd 165 cm   Höjd 89 cm   Djup 49 cm     

---   S Å L D   ---

Som vanligt målar jag provdockor i en jämn ström. Många ser likadana ut och det blir för tjatigt om jag visar samma hela tiden men…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… den här grå Vintage Haute Couture är en av de populäraste så det blir ganska många sådana.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På senaste tiden har jag fått ett par beställningar på den här texten men just den här kunden ville ha en krumelur nertill och årtalet 1912 – och det målade jag förstås gärna!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stilmagasinet i Örebro har beställt den här. Jag målade den först i heltäckande guld och sedan i svart. matt färg och därefter slipade jag fram guldet här och där innan jag målade guldtexten. Sist slipade jag även på texten så den också skulle se lite sliten ut.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här är hon i närbild! Jag tycker hon blev väldigt cool och det var väldigt roligt att måla henne!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön och GLAD PÅSK!!!

Jag nås på e-post info@himlarum.se eller på 070-261 52 23

2 kommentarer:

Jenny sa...

Oj, så mycket fint jag hittade här!!
Ha en härlig helg, kram Jenny

Anonym sa...

Hej, du rara!

Jag när en dröm och det är att få äga något som du fixat gärna med fransk text. Har också en del småsaker som jag skulle vilja du målade åt mig. Jag är inte bilburen och fiskekortet duger föga hahah; Tror det är 3 år sen jag var i Trosa. Tidigare blev det minst två turer dit på sommaren och även vintertid (marknad).

Just nu är jag uppe i en livskris med sjuk make och framtiden är oviss.
Försöker följa din fina blogg i mån om tid. På Facebook är det lättare.

Önskar dig en riktigt fin Påskhelg!

Varm kram Renate