Leta i den här bloggen

söndag 30 september 2012

Matbord fransk lantstil, speglar, bänk Tiffany & Co

Hej, kära ni! Det har varit en fin vecka i min kära verkstad! Ett par provdockor och några möbler har blivit klara. Matbordet som jag visat tidigare är nu äntligen helt klart!

IMG_1688

Rustikt matbord i fransk lantstil med tjock bordsskiva av 4 cm tjocka plankor. Benen är 9 cm tjocka högst upp oh smalnar sedan av en aning neråt.

Målad i antikvit, matt färg. Sliten finish i skön shabby chic stil.

Längd 184 cm   Bredd 90 cm   Höjd 77,5 cm

  ---   PRIS 5 500 kr   ---IMG_1689 IMG_1693

IMG_1691

IMG_1694

IMG_1555

Spegel L´amour                ---   S Å L D   ---

IMG_1652

Den här spegeln har jag inte målat utan den såg ut så här när jag köpte den. Färgen är halvblank och drar en aning mot beige.

Glömde mäta den men måtten kommer. Den kanske är 70-80 cm i nederkant.

   ---   S Å L D   ---

IMG_1653

IMG_1664

Den här stora “korgen” med två fack och ben fick jag in nyligen.

Jag tror inte jag målar den vit för det tar för lång tid med alla brädorna men kanske jag gör den “drivvedsgrå”… Annars är den ganska läcker som den är!

Mått kommer!

PRIS 425 kr

IMG_1681

Resväska i vit, sliten finish med text.   ---   S Å L D   ---

--------

Och här kommer en möbel som jag blev väldigt nöjd med!IMG_1717Väldigt rustik och ganska tung möbel (genuint trä) som passar väldigt bra som TV-bänk eller sittbänk.

Tiffany

IMG_1714

Tre st lådor som man öppnar genom att dra i nederkanten. Lådorna är trärena inuti.

IMG_1718

Oftast målar jag ju mina möbeltexter i slitet grått men här har jag för ovanlighetens skull målat den i svart utan slitage. Jag tycker att möbeln med sin strikta form och raka linjer inte direkt är “lantlig” utan har mer ett “modernt formspråk” och då passar det bättre med svart. I alla fall i MITT tycke! Jag har inte heller gjort slitage på möbeln av samma anledning. Men vill man ha slitage så är det bara att jag slipar kanter etc för möbeln är föreberedd för det genom att jag har målat den i en mörk färg 2 ggr innan jag målade den vit. Ifall att… ;-)

Hoppas att ni också tycker om bänken för den här är en av mina favoriiiiiter!:-)

Längd 140 cm   Bredd 40 cm   Höjd 40 cm

---   S Å L D   ---

Ha nu en riktigt skön fortsättning på helgen!!!   Kram! /Ann-Helen

1 kommentar:

Lallbacken sa...

Det ger en perfekt känsla i köket med ett sådant matbord ;)
/mia