Leta i den här bloggen

tisdag 9 oktober 2012

Kista och soffor shabby chic med texter

IMG_1806

Äntligen en kista igen! De tycker jag är roliga att måla! Och texten är min gamla käpphäst “Hotell Vita Hjärtan”.  Längd 78 cm   Bredd 50 cm   Höjd 46 cm

---   S Å L D   ---

IMG_1808

IMG_1804

Klotfötter och hjärtformad nyckelskylt.

IMG_1807

Skodda hörn.

Nu över till mitt lilla SOFF-TEMA! Jag har ju tidigare visat en stor kökssoffa med vackert krön. Nu är soffan såld och levererad och så här blev texten den fick:

IMG_1794

IMG_1800

Nätt träsoffa med förvaring under locket. Locket har stoppning och är klätt med oblekt, kraftig lakansväv. Tanken är att man sedan sätter sitt egenvalda tyg uppe på det.

Längd 139 cm   Höjd 88 cm    ---   S Å L D  ---

Om man vill kan man få text på ryggstödet eller framtill.

IMG_1813 

Lite “lagom” slitage på kanter etc.

IMG_1792

Vitmålad inuti också!

IMG_1810

Nätt trädgårdssoffa i gjutjärn och trä! Fransk text “Min rosen- och lavendelträdgård”. Längd 114 cm.

---   PRIS 2 500 kr   ---

IMG_1783

Självklart kan man även ha trädgårdssoffan inomhus!

IMG_1788

Se, så vackra sidogavlar…

IMG_1787

… och vackra rosor!IMG_1785

IMG_1724

Som avslutning visar jag 2 st terrakottalejon. En kund ville att jag skulle måla dem så de såg ut att vara huggna i grå sten. Jag tar ju inte emot uppdrag längre, egentligen, men någon gång emellanåt har det slunkit in lite småuppdrag… Hursomhelst målade jag först de roströda lejonen vita och sedan laserade jag dem i grått. På bilden har jag fortfarande inte laserat den högra…

Tja, det var allt för idag! Ha det bäst! KRAM!/Ann-Helen

Jag nås på 070-261 52 23 eller info@himlarum.se

Webbutik: www.himlarum.se

5 kommentarer:

martinealison sa...

J'aime l'idée du "coeurs blancs avenue du paradis..."
Une jolie publication accompagnée de magnifiques photos.
Gros bisous

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackra möbler och vackert textat! Snyggt "slitage" på soffan.

Kram,
Regina

Lallbacken sa...

Jätte fin soffa ;)
/mia

Unknown sa...

Verkligen snyggt! Vilken färg är det på texten? Svart och slipat eller grått?

Mvh
Veronica

Unknown sa...

Verkligen snyggt! Vilken färg är det på texten? Svart och slipat eller grått?

Mvh
Veronica