Leta i den här bloggen

måndag 26 november 2012

Förvaringsställ, hattask och gamla skolbänkar

IMG_2219

Nu är det andra och sista förvaringsstället klar! Precis som med det första kan man hänga det på väggen eller ha det stående!

Bredd 36 cm, höjd 30 cm, djup ca 14 cm.

---   S Å L D ---

IMG_2220

IMG_2223

Min hattask-mani håller i sig men nu blir det inga fler på ett tag förrän jag hittat fler att måla på! Den här är ganska stor: Höjd 30 cm, diameter 26 cm.   ---   S Å L D   ---

IMG_2224

Här på locket ser man ganska bra slitaget också.

IMG_2221

Kom precis på att jag (för att byta ämne helt) har 2 st gamla skolbänkar också! Den första är en väldigt liten och söt en!

IMG_1893

Man kan ha den som blombord t ex!

Bredd 49 cm   Höjd 63 cm   Djup 49 cm   ---  PRIS 895 kr   ---

IMG_1895

Så här ser den ut med locket uppfällt.

IMG_2101

Det här är en engelsk skolbänk – ganska ovanlig, tror jag! Härlig mörkbrun färg! Locket sluttar lite men det finns en slags kloss under som man kan vrida uppåt och då blir locket plant.

Höjd 74 cm  Bredd 61 cm   Djup 43 cm   ---   PRIS 895 kr   ---

IMG_1481

Någon som ska ha kafferep? Den här kaffekitteln är jättestor – rymmer hela 10 liter! (jämför mot glasen till höger!) Kul att ha som vattenkanna eller bara som prydnad i det lantliga köket eller så kan man plantera en slingerväxt i den!

---   PRIS 495 kr   ---

Det var allt för idag, kära vänner!

Jag nås på 070-261 52 23 eller info@himlarum.se

Webshop: www.himlarum.se

1 kommentar:

Julblommor sa...

Inspirerande och fina bilder