Leta i den här bloggen

fredag 11 januari 2013

Skåp med rosor, fransk text och dekoration på insidan

IMG_2449
Hej! Ursäkta de dåliga mobil-bilderna som dessutom gör att möbeln ser skev ut! Men jag vill bara flagga för det här rara skåpet fast det fortfarande väntar på sina klotfötter som jag har beställt och som är på väg. Ni får föreställa er så länge hur det kommer att se ut med fötter! Skåpet är lite ovanligt, tror jag, med sina lådor, hylla och skåpsdel. Och dessutom är det bara 22,5 cm djupt! Perfekt där man har lite trångt!
Längd 112 cm Höjd (sen med fötter) 78 cm Djup 22,5 cm
--- S Å L D  ---
IMG_2450
Rosenträdgården, Bonnieux, Provence. Texten är handmålad och rosorna är ett tryck som är helt vattenfast.
IMG_2453
Jag har slipat lite på trycket så det matchar texten och shabby chic-stilen på skåpet.

Skåpet är även vitmålat inuti och har ett hyllplan. Dörren har också fått lite dekoration…
IMG_2457
… som syns lite bättre här och ännu bättre här:
IMG_2454
Den här stämpeln är väldigt fin och dekorativ tycker jag. Den använde jag även på den stora änglatavlan som jag gjorde till min svägerska i julklapp som skymtar längst ner till vänster (inte svägerskan utan stämpeln!;-)
Ängel
Stämpel
Närbild
Här är en detaljbild till på änglatavlan med en annan stämpel till vänster om texten.
IMG_2460
Jag återkommer med fler bilder av skåpet när fötterna är på plats!
Ha en trevlig helg!/Ann-Helen

4 kommentarer:

Ann sa...

Beautiful, I love that you even decorated the inside of the door. Do you know when you will get more shawls in. I would like a ivory one and saw them on your blog, I believe the post said you would have more in January. I would love to get one. I have looked here in the US for one and they don't have the style I'm looking for like yours. My email is nathansmom7@gmail.com if you could let me know. Thank you so much.

Maria sa...

Hej ! jättefint rostryck ! hur gör du det ? har en nästan likadan möbel hemma(intelika fin som din förstås) som jag skulle vilja ha en ros på Mvh Maria

Himlarum sa...

Hej Maria!
Jag har experimenterat länge med olika trycktekniker och nu har jag äntligen fått till ett helt tvättäkta tryck. Jag driver ju ett litet företag så det är än så länge lite av en "affärshemlighet", om du förstår.
Bor du någorlunda nära Himlarum (Trosa) så kan jag ordna trycket åt dig om du lämnar in möbeln men troligtvis bor du en bit bort...?
Man kan annars göra väldigt fint med découpage. Då limmar du ju på en ros och lackar uppe på. Har du testat det?
Allt gott till dig och ha en fin fortsättning på helgen!

Kram Ann-Helen

maria sa...

Hej och tack för ditt snabba svar, tyvärr bor jag i uppsala så det blir långt att åka till trosa. Jag ska testa dina tips, tack så mycket