Leta i den här bloggen

måndag 18 februari 2013

Leopardfåtölj och lång sekelskiftshylla med snidade konsoller

Leopardfåtölj

Antik fåtölj som fått kitschig guldfärg och leopardmönstrat tyg!  Min allra första tanke (automatväxeln) var att måla den vit och klä om den i grovt linnetyg men kände mer och mer att den var läcker och cool precis så här som jag köpte in den! Jätteskön och bekväm att sitta i, dessutom!

-----   PRIS 1 895 kr   -----

Leopardfåtölj från sidan

Leopardfåtölj närbild

Leopardfåtölj närbild ben

Riktigt långa, antika hyllor får jag sällan tag i men den här köpte jag hos min favoritantikhandlare Lazarus Antik i Södertälje. Då var den brun och det krävdes lite snickeriarbeten för att få den i skick men nu är den verkligen en pärla, tycker jag själv!

IMG_2652_1371x1028

Längd 183 cm   Höjd 27 cm   Djup 30 cm   ---   S Å L D   ---

IMG_2650_1371x1028

Se bara på konsollerna!!! Man blir lite knäsvag, eller hur!?

IMG_2655

Jag har 8 st gamla ankarkrokar i mässing, ärgade och stiliga, som man kan skruva fast på hyllplanets undersida om man vill och då…

IMG_2654

… ser det ut ungefär så här! Ankarkrokarna tar jag 600 kr för.

-----  S Å L DA -----

IMG_2666_1371x1028

På nederkanten kan man sätta enkelkrokar om man vill…

IMG_2656_1371x1028

… eller träknoppar…

IMG_2667_1371x1028

.. eller kanske någon annan slags krok! Allt efter tycke och smak!

Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Klicka för att komma till min WEBSHOP.

Följ mig gärna på

Facebook

2 kommentarer:

martinealison sa...

C'est toujours un plaisir que de vous visiter et de découvrir de nouvelles choses... Elles sont toujours très belles.
Gros bisous

LaSillaChic sa...

They are so beautiful
La Silla Chic
Julia