Leta i den här bloggen

lördag 20 april 2013

Urmakarreklam

Ur 1
Idag har jag mest hållit på och röjt i verksta´n, varit på återvinningsstationen och vårstädat lite och inte målat så mycket. Men den här replikan hann jag i alla fall såga ut och färdigställa. Observera att det alltså inte är någon klocka med riktiga visare utan gjordes ursprungligen som reklamskylt åt urmakare G. Janson. Överst satte jag en järnring av samma typ som jag använder till mina möbler. Cool inredningsdetalj.
Diameter 38 cm     -----     S Å L D   ----

Ur 3
Fortsatt trevlig helg! KRAM! /Ann-Helen

9 kommentarer:

dana sa...

Preciso reloj.

Unsaludo desde Madrid

Gerdis sa...

Superfin! Ser så verklig ut att man får titta två ggr för att se att det inte är riktiga visare. Önskar jag kunde lära mej att göra så fina texter som du gör!
Mch G

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en fin fortsättning på pingsthelgen!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Åh vad mycket fina saker. Du har ett jättefint ovalt matbord till salu men tyvärr för stort för mig. Har du något annat runt matbord på gång, mellan ca 100-110 (max) på gång? ( inget klaffbord)
Hälsningar
Lena

Miison sa...

Vilken fin och den ser verkligen ut som något man hittar i en butik (alltså inte som något hemmasnickrande). Men nu blev jag lite nyfiken, hur såg den ut innan du gjorde om den?

Mimmi sa...

Så fina saker, Du kan verkligen inspirera andra att fösöka. Önskar att de prylar och möbler jag pysslar ihop blir lika bra.

Kylsystem sa...

alltid toppen ... jag Älskar din superfint blogg :)

Helena R sa...

Underbara klockor :)

Marlington By Marie Landgren sa...

Vilken cool klocka, superfin!