Leta i den här bloggen

tisdag 22 november 2016

Finally back again!

Hej vänner!
De senaste åren har jag prioriterat FB och hemsidan och den allra sista tiden även Instagram men jag har SAKNAT att blogga så nu är jag tillbaka! Så hoppas ni vill följa mig!
Jag har nu målat möbler i min verkstad i Trosa i 12 år! Och fortfarande är det lika roligt och jag hoppas kunna inspirera lite med mina alster.
Bara för att värma upp lite visar jag ett litet urval av de möbler jag målat sedan sist! Jag börjar med de färskaste.

Puderrosa kista shabby chic, 81 x 40 x 42 cm --- S Å L D  ---


Ljuset från fönstret gör att locket nästan ser vitt ut men det är självklart också puderrosa.
----
Ett hörn från verksta´n / butiken. Skänk, chiffonjé och stort skåp från ca 1790-1820


Hög och bred men inte så djup chiffonjé shabby chic med skrivskiva, 4 st stora lådor och 13 st små samt med en liten skåpslucka i mitten. Vacker profilerad kant nertill. Översta lådan är vackert välvd. Chiffonjén är från mitten / slutet av 1800-talet och i mycket gott skick. Målad i svart, matt, tålig snickerifärg. Slitage à la shabby chic. Handmålad fransk text på framsidan. Den gamla reklamen för Keller & Kurtz & Co är ett vattenfast tryck. 
L115 cm H129 cm B46 cm    ---   S Å L D  --- 

Texten är inte kritvit utan mer i "antikt elfenben" vilket jag tror syns lite bättre på nästa bild.
Alla smålådor syns inte på bilden men de är 13 st!
-----
Rar liten soffa med lock, målad i antikvit, matt snickerifärg. Lite slitage på kanter etc, tryckt dekor betsående av änglar och rosor. Den blå slingan är handmålad. Längd 120 cm. ---  S Å L D --




Mer puderrosa! Barnstol -- S Å L D -- Karmstol -- S Å L D --



Sänggavel i gustaviansk stil till 90-säng  --- S Å L D ---

Nu är det dags att kila till verksta´n men jag är snart tillbaka och visar mer! Det här var i alla fall en liten mjukstart - ringrostig som jag är med bloggandet! Hoppas ni får en fin dag! Kram! <3 font="">


Inga kommentarer: