Leta i den här bloggen

fredag 1 maj 2015

En möbel blev två

Hej vänner!
Jag köpte en sänggavel med två sidohyllor på en secondhand-butik. 
 Den passade till en 120-säng men jag bestämde mig för att göra om den så den passade en 180-säng istället, så jag skruvade helt enkelt bort hyllorna.
Målade sen sänggaveln i en mörkbrun grundfärg och därefter några ggr med vit Häftgrund, slipade fram det mörka underlaget lite här och där innan jag handmålade texten. Klart!

Sen tänkte jag att det var synd att slänga hyllorna. Kanske kunde jag göra något av dem...? Kom då på att jag kunde vända på dem så hyllplanen pekade uppåt istället...

... och limma ihop dem.
Sen målade jag dem bruna, spacklade över skarven och därefter målade jag dem vita för att avsluta med att slipa fram det mörka underlaget lite här och där. Allra sist slipade gjorde jag lite olika dekorativa tryck. Och vips hade två sidohyllor blivit ett bok- eller tidningsställ!


Fortsatt trevlig helg! / Ann-Helen




2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men så bra det blev...vilken fin idé...duktig är du ;)
Och ett tidningsställ av sidoborden...tummen upp!! Tittar in för första ggn, trevlig blogg!
Kram bia

Trendiga sa...

vilken fin idé