Leta i den här bloggen

söndag 21 februari 2010

Soffbord och soffa med texter

Stort soffbord La Belle Maison helfigur

Stort soffbord med den franska texten La Belle Maison (Det vackra hemmet). Antikvit matt färg och slitage.

Längd 140 cm, bredd 89,5 cm, höjd 55 cm. PRIS 3 500 kr

-   1/3    S Å L D    -

Stort sofbord La Belle Maison o ljusstake

Stort soffbord La Belle Maison närbild slitage ben

Slitage på kanter, ben osv. Här ser ut som om texten inte sitter symmetriskt men det gör den förstås.Litet soffbord Long Beach Newport Bay

Här kommer ett mycket mindre soffbord! Väldigt enkelt med texten Newport Bay i ena hörnet och Long Beach i det andra.

Längd 88,5 cm, bredd 58,5 cm, höjd 50,5 cm.

´-    S Å L D   -

Litet soffbord Long Beach närbild ben och text

Litet soffbord Newport Bay o ljusstake Litet soffbord Newport Bay uppifrån

Soffa Belle Maioson

Charmig, nätt träsoffa med förvaring under locket.

På ryggstödet har jag målat Belle Maison (Vackra hem)

Längd 145 cm, höjd 83 cm, djup 50 cm.

-   2/3   S Å L D   -

Soffa Belle Maioson närbild text Den handmålade texten i närbild…Soffa Belle Maison utan kuddar

… och så här ser soffan ut utan kuddar.

Endera kan man sy en lös dyna som man klär i ett vackert tyg. Eller varför inte bara lägga två gosiga fårskinn på sitsen!

-------

TUSEN TACK alla älskade bloggvänner för alla underbara, rara kommentarer!!! Det värmer mer än ni kan ana!

Och en sak till: varje dag får jag mejl med frågor om tips och råd när det gäller möbelmåleri. Jag skulle önska att jag hade tid att svara er alla men tiden räcker omöjligt till. Jag hoppas på er förståelse och att ni inte tycker att jag är ohyfsad när jag inte längre kan svara er alla. TACK och STOR KRAM på er!!!

1 kommentar:

TESS sa...

Hur fint som helst! =)