Leta i den här bloggen

fredag 5 mars 2010

Möbler, möbler… mera möbler!!!

Kista Coeurs Blancs 2

Fredag eftermiddag och det går lite på halvfart i verksta´n men den här kistan blev i alla fall klar idag…Kista Coeurs Blancs 6

…som ju blir ett dekorativt soffbord eller sideboard.

Hotell Vita Hjärtan i Paris finns bara i min fantasi, men åhhh, så tjusigt det är där! ;-)

Bredd 90 cm, djup 54 cm, höjd 51 cm.

-   S Å L D   -

Lågt halvmånebord 2

Det här låga halvmånebordet lade jag sista handen på också med text i framkanten…Lågt halvmånebord närbild text

… som blev så här! (Mitt Vackra Hem).

Höjd 64,5 cm, bredd 104 cm, djup 50,5 cm

-   S Å L D   -

Skrivbord latinska texter

Det här skrivbordet fick latinska texter. Texten till vänster betyder “Låt ditt ljus lysa!” och det till höger ungefär “Av hela mitt hjärta”. Beslaget är bara fasttejpat på bilden så kunden får titta på det och andra beslag jag har innan jag tar fram skruvmejseln.

Skrivbord latinska texter närbild

Skrivbordet är 75 cm djupt så här får man plats att arbeta och skapa!

Möbler på gång

Här är en svart provdocka klar för avhämtning i morgon. Pelarbordet får stå och “mogna” lite medan jag funderar på om det ska få någon text eller inte.

Spegelbyrån fattas det bara lite “antikslipning” på så är den klar!

Imorgon, lördag, har jag öppet som vanligt kl. 11-14, men nu önskar jag er alla

Trevlig helg!!!

6 kommentarer:

Violetta sa...

Åh, du lager så utrolig mye vakkert! Skulle ønske jeg hadde kvadratmeter nok til ekstra møbler, men en dag... ja da skal jeg ha noe fra Himlarum! I mellomtiden får jeg bare nyte...bildene! :) Du er sååå flink og oppfinnsom!

Siren sa...

Vakkert, vakkert, vakkert! :)

Christin sa...

Vad snyggt det är med vita möbler! Jag bara älskar allt sånt vackert

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fina alla möbler blir när de kommer i din vård! Ska visa kistan för min make. Han har en brun kista och varit tveksam om jag får lov att måla den, men han bara måste tycka den är finare i vitt;-)
Det svåraste blir att texta för det är jag inge bra på.
Kram,
Regina

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej...såååå mycket fint som vanligt här inne hos dig...Vackert
är bara förnamnet...

Ha en fin vecka

Mormor vädervax sa...

Jag såg en annons i en inredningstidning hos tandläkaren idag och var givetvis tvungen att kika in på din sida. GALET fina grejer. Jag vill ha allt. =)