Leta i den här bloggen

torsdag 27 oktober 2011

Mycket på gång i verksta´n

Nu har det varit tomt med blogginlägg ett ta igen. Det blir lätt så när jag är upptagen med beställningar av olika slag. Det har varit möbler av olika slag men nu i helgen ska en del levereras och annat hämtas så på måndag kör jag igång igen med “egna projekt”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Här är en skänk som kunden köpte av mig och som jag sedan målade enligt hans önskemål. Eventuellt ska det stå något mer på dörrarna. De latinska orden betyder i alla fall, om jag inte missminner mig: Lev livet, Skratta mera och Älska oftare.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De här fina jugendstolarna har stått målade länge men saknade sitsar men nu äntligen har jag sågat till dem och målat dem. Kunden ska senare klä dem med fårskinn.

Till stolarna har jag målat ett kryssbord men texten saknas fortfarande och dessutom målar jag det demonterat så bild kommer när det är helt klart.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det här halvmånebordet blev helt klart idag och står nu redo för att levereras ner till Göteborg tillsammans med en kista. Äntligen har jag fått till det med leveranser dit ner (och till stora delar av resten av landet!) så nu kan jag börja skicka möbler i större omfattning! En transport avgick i förrgår till Malå/Lycksele! Kändes jättekul! Så nu är ni välkomna med förfrågningar/beställningar i hela landet så får vi se om jag kan lösa det!

Nåväl, på halvmånebordet står de latinska namnen för Mårbackapelargon (som beställaren älskar!) och magnolia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trots att det har varit lite hektiskt med beställningarna hoppas jag att min prao-elev Michaela som varit hos mig hela veckan tycker att hon fick ut något av att vara här! Om jag får för henne ska jag lite senare visa vilka fina saker hon gjort, förutom att måla den lilla barnstolen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tja, något litet “eget” har jag också hunnit med. Den här enkla, stilrena byrån/sideboardet har fått sitt slitage och texten “Saint-Paul de Vence” uppe på skivan. Om du klickar på länken nedan kan du läsa om platsen som jag tvunget måste dedikera den här möbeln till:

Klicka här om du vill läsa om konstnärsbyn Saint-Paul de Vence i Frankrike!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Möbeln är ganska låg och passar väldigt bra som TV-bänk också! Eller som byrå i ett barnrum, en hall etc.

Bredd 92 cm   Höjd 72 cm   Djup 44 cm

---   S Å L D   ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De svarta tallrikshyllorna är nu tyvärr slut. Den sista målades vit och väntar nu på avhämtning.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lådor av olika slag finns det gott om, snickrade i trakten och målade och dekorerade med olika texter. Fler bilder kommer när jag hunnit stajla till det lite! Priserna ligger på 995 kr/st.

(Den vänstra SÅLD men jag kan måla fler!)

Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Vill du se vad mer som finns till salu? Besök då gärna webbutiken!

Inga kommentarer: