Leta i den här bloggen

söndag 11 mars 2012

Åtta jugendstolar och underbar kökssoffa med maffigt krön

Senaste tio dagarna har det inte funnits tid att göra inlägg för det har varit väldigt hektiskt både med måleri och snickeri inför en större leverans men nu känner jag att jag måste ge ett livstecken ifrån mig eftersom bloggabstinensen blivit för stor!;-)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag har inte så många bilder att visa idag men den här  vackra spegelramen var tidigare guldfärgad men får nu framleva sina dagar som shabby vit!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

8 st väldigt nätta och fina jugendstolar är nu klara! Det är ytterst sällan jag får tag på så många! Oftast är det bara 4 eller 6 st. Målade i antikvit, matt lackfärg utan slitage, med sitsar som fått ny stoppning/kroll. Tyget är dock bara “underkläder”. Den blivande kunden får själv välja vilket tyg hon/han vill sätta på sitsarna.

8 900 kr för alla

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag tycker ryggstöden är så sirligt formade och det utsnidade päronet får det nästan att vattnas i munnen!

P3013377

Den här underbara kökssoffan med sitt härliga krön står och väntar på att få ett sofflock men börjar i övrigt bli färdigmålad!

Under veckan som kommer ska jag försöka bli klar med det stora ovala bordet med meanderbård som blir 2,80 med iläggsskivor. Slagbordet som jag visat tidigare har fått slitage och ska nog få text på klaffarna. I övrigt ska jag göra klar två gunghästar/gungstolar som jag fått beställning på och några provdockor.

Jo just ja, jag har en skänk med lådor och dörrar som är klar som jag ska plåta i morgon! Då ses vi snart igen, med andra ord!

Jag nås på mob 070-261 52 23 eller info@himlarum.se

Kram från Ann-Helen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder och mysig blogg:) bra inspiration...Jag önskar dig en skön vecka med hopp om vårsol:)

LOVE Maria på inreningsvis