Leta i den här bloggen

söndag 9 december 2012

Provdockor och möbler med text och motiv

IMG_2249
Hej! Inför jul blir det alltid fler beställningar på provdockor än annars. Dessa kan jag förstås inte visa förrän EFTER jul, men de här går bra! Den svarta beställde en kvinna till sig själv. Den ser väldigt blank ut i skenet från taklampan men är i stort sett matt…
IMG_2252
… med slitage.   ---   S Å L D   ---IMG_2232
Den här provdockan har ingen text på framsidan men väl på baksidan. En födelsedagspresent till en älskad sambo som fyllde nu i december.
Provdocka
---   S Å L D   ---
Den här texten har jag målat många ggr men nu var det allra, allra sista gången!!! Efter att ha målat uppskattningsvis omkring 500 st provdockor på beställning känner jag att jag nu vill pausa!!! Det kommer säkert fler provdockor så småningom men då blir det bara med de texter och motiv som jag valt själv.
Jag vill tacka er alla som beställt provdockor från mig under årens lopp!!!
DSC_5598
Helt färsk från idag är den här kistan med tre änglar på det välvda locket och fransk vintage-text på fronten/framsidan.
Längd 88 cm   Bredd 46 cm   Höjd 48 cm
---   S Å L D  ---
DSC_5588
DSC_5599
IMG_2325
Det smäckra soffbordet i gustaviansk still lade jag också sista handen vid idag.
IMG_2327
IMG_2334
Fina detaljer på skivans kant och hörnen har varsin snidad fleuron (blomma).
Längd 105 cm   Bredd 55 cm   Höjd 57 cm
---   P R I S   2 900 kr   ---
Vill man ha bordet lägre går det att kapa av benen vid någon av de nedre ringarna. Bordets höjd blir då endera 52 cm eller 44 cm.
Nu önskar jag er alla en ny, fin vecka med julförberedelser, snöskottning och önskelistskrivande!;-)
Tomtens brevlåda

1 kommentar:

Lallbacken sa...

Hej. Helt underbara provdockor!! Förstår att det blir "tröttsamt" om du har målat så många...men oj vad fina dom är ;)
/mia