Leta i den här bloggen

onsdag 13 februari 2013

Fransk skylt, väggskåp och skötbord/byrå

Hej kära vänner!

Ibland måste jag bara måla något annat än VITT – hur mycket jag än älskar det! Den här skylten – efter en gammal förlaga - är senaste exemplet! Först sågade jag ut den i trä och sedan använde jag en blandning av tryckteknik och handmålat i svart och “slitet guld”.

IMG_2580

Bredd 57 cm   Höjd 42 cm   ---  S Å L D   --- (Men jag kan göra fler!)

IMG_2589

Väggskåp för oss som älskar kalligrafi och skrivkonst!

Höjd 78 cm Bredd 48 cm Djup 18 cm   ---   S Å L D   ---

IMG_2592

Ett flyttbart hyllplan inuti.

IMG_2593

Praktisk låda nertill som också är vitmålad inuti.

IMG_2616

Rart skötbord söker bebis att bo hos! Här har jag lagt ett täcke på skötbordsdelen bara för att gosa till det lite! På krönet står det förstås “Kärlek” på franska och …

IMG_2610

på lådorna: “Residens Lyckliga Hjärtan" med adress i Paris!

(Copyright Himlarum)

IMG_2621

Här ser man skötbordet utan nalle.

 

IMG_2622

Och så här ser det ut när man fäller upp skötbordsdelen när täcket får ligga kvar.

IMG_2625

Här ser man lite bättre när jag tagit bord täcket.

IMG_2608

Profilerat krön och handmålad text i lite sliten mellangrå färg.

IMG_2623

Och så här ser möbeln ut utan täcke när man fällt upp skötbordsdelen. Då syns krönet och texten ändå. SEN när bebisen vuxit och man inte behöver skötbordet längre monterar man enkelt bort överdelen och …

IMG_2605

… VIPS har man en fin byrå istället!

Höjd 100 cm   Bredd 78 cm   Djup 43 cm. Med skötbordsdelen utfälld blir djupet 72 cm.

---   S Å L D   ---

Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Vill du se annat som just nu finns till försäljning – klicka här! – så kommer du till min webshop.

Följ oss gärna på FACEBOOK!

1 kommentar:

Carina sa...

Vill så jättegärna ha skötbordet/byrån skickat mail till dig!