Leta i den här bloggen

onsdag 17 april 2013

Ovanlig kistbyrå White Star Line och jugendbyrå

Titanic
Vid första anblicken ser den är möbeln ut som en kista med sina handtag på sidorna…
Titanic kistbyrå
… men framtill ser den ju ut som en byrå, så jag får väl kalla den för KISTBYRÅ helt enkelt! Handtagen skvallrar om att man behövt kunna flytta med sig möbeln. Kanske har den varit på ett fartyg? Är det någon som vet blir jag glad för en rad!
Höjd 61 cm   Bredd 65 cm   Djup 40 cm
-----     S Å L D    -----
IMG_3373
Jag fastnade i alla fall för fartygsteorin så länge och dekorerade kistbyrån därefter! Förlagan till den här dekorationen är ett svenskt reklamblad för Titanic  från 1908. Namnet syns längst upp till höger.
Titanic1jpg
Trycket är helt vattenfast och kan skrubbas med såpa och vatten. Jag har “antikbehandlat” för att det ska se lite slitet och “bedagat” ut.
Titanic etikett
Kolla på laxstjärtarna ovanför etiketten! Knut Knutsson hade blivit lyrisk!Blinkar Och visst är etiketterna (en på varje kortsida) helt underbara!
Titanic 5
Och nu måste jag ju dra ut lådorna och visa!
Titanic översta lådan
Den översta har 10 st fack (drog inte ut lådan tillräckligt ser jag nu men det är 8 st av mittenfacken).
Titanic andra lådan
Andra lådan har 3 st fack…
Titanic nedersta lådorna
… medan de två nedersta är “vanliga” lådor.
--------
Nu äntligen har jag en byrå igen!
Byrå 2
Höjden på byrån är 118 cm medan bredden bara är 84 cm. Det gör den väldigt lättplacerad! Den är dessutom bara 44 cm djup så den sticker inte ut så mycket i rummet heller.
-----    S Å L D   ---
Byrå 3
Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.
Vill du se annat som just nu finns till försäljning – klicka här! – så kommer du till min webshop.
Ha en underbar dag!/ Ann-Helen

Inga kommentarer: