Leta i den här bloggen

lördag 2 oktober 2010

Matgrupp shabby chic och nattduksbord med oval

Fyrkantigt bord och stolar uppifrån

Som jag lovat kommer här lite fler bilder och info om matgruppen.

Allt är som vanligt målat i antikvit, matt färg.

Bordets mått: Längd 107 cm, bredd 100 cm, höjd 74,5 cm.

PRIS för bordet 3 200 kr, stolarna 4 900 kr/4 st.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Här ser man ganska bra slitaget på både stolarna och bordet.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stolarna är tillverkade i ek och är superstadiga och fina. När jag köpte in dem var sitsarna klädda i i kraftigt rött tyg men när jag sprättade bort det hittade jag originalsitsarna i svart läder/skinn under! Naturligtvis kan man ju klä om dem igen om man vill, men tills vidare låter jag dem vara så här för det svarta är ju väldigt tufft mot det vita och helt “rätt” i shabby chic-hemmet!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och så ytterligare närbild på slitaget. Här ser man också de “nedfällda” lädersitsarna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Jättesött nattduksbord med oval i dörren och förvaringslåda. Rara kläppar på låda och dörr.

Höjd 75 cm, bredd 37 cm, djup 37 cm

PRIS 1 495 kr   ---  R E S E R V E R A D   ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här har jag bara lite provisoriskt klippt till en bild och satt i ovalen. Jag har massor av andra vintage-bilder att välja från om du känner att du vill ha en bild här!

                                        Besök också gärna webbutiken!

Inga kommentarer: