Leta i den här bloggen

torsdag 5 januari 2012

Skötbord byrå och nätt soffa – fransk och engelsk text

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu äntligen har jag målat klart det här skötbordet med fem lådor! Här ser man hur det ser ut när skötdelen är utfälld. På krönet/bakstycket har jag målat det franska ordet för kärlek och på lådorna: Residens Lyckliga Hjärtan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Måste bara visa bild på min kära Agnes von Musenstjärna som längtat efter strålkastarljuset! Som alltid har hon sin pillerburk i leopardskinn, sin vita pälsjacka och högklackade stövlar med leopardmönstrade kanter! Till höger en helt underbar, gammal porslinsdocka med spetsklänning. Hon är helt bedårande och blev min för 2o kr på en loppis!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det gamla livstycket har jag hängt på en galge med Bambi-motiv. Galgen är av plast och var knall-orange förut! Men efter att ha målat den brun och sedan vit slipade jag fram det bruna lite här och där och nu ser det ut som om galgen är av metall.

(Dockorna och livstycket/galgen är bara dekor som jag lånat med hemifrån)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och så här ser det ut när man fäller upp skötdelen.

När barnet blivit så stort att man inte behöver något skötbord längre skruvar man helt enkelt bort den delen…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… och vips har man en jättefin, lantlig byrå med krön.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

H=100 cm (krönet)         B=78 cm         D=42,5 cm

PRIS 3 900 kr   ---   R E S E R V E R A D   ---

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det är inte så ofta jag hittar nätta träsoffor! Desto roligare när det händer!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På krönet har jag målat texten Seaside House, 7 Ocean View, St Ives, Cornwall. Ni som följt mig ett tag kanske kommer ihåg att jag och en av sönerna tågluffade  i somras och jag blev helt förälskad i St Ives i Cornwall!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så här ser det ut där vid lågvatten med alla strandade fiskebåtar!

P6183096

Här längs stranden skulle jag gärna ha ett Seaside House och kunna sitta på altanen och följa växlingarna mellan ebb…

article-1307982179106-08DDE370000005DC-148438_466x310

… och flod! Men nu tillbaka till min verkstad i Trosa i januari där jag gick och förlorade mig i sköna sommarminnen och därför målade den där texten på soffan!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här ser man yttersidorna/gavlarna bra. Under locket finns plats för allsköns förvaring. Insidan av soffan är också vitmålad så det ser fint ut även när man lyfter på locket! Här har jag bara lagt en fleecepläd runt locket. Tänker att kunden själv får välja tyg sen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Många fina detaljer!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och här är hon i sin helhet igen med fårskinn och några fina kuddar!

L=133 cm   H=96 cm   D=60 cm

PRIS 4 500 kr   ---   R E S E R V E R A D---

Vid intresse mejla info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23.

Vill du se allt som just nu finns till försäljning – klicka här!

1 kommentar:

Blommiga Rutan sa...

Helt underbart skötbord/byrå!

Soffan är också jättesöt!

Cornvall och St Ives är är så vackert, har varit där för ca 10 år sedan, när jag hade läst boken Snäcksamlarna, som till viss del utspelas där, är helt fantastiskt.

Trevlig trettondagshelg
önskar Anncathrine

PS Just nu har vi en liten utlottning i butiken DS