Leta i den här bloggen

söndag 16 september 2012

Byrå Haute Couture, väggskåp, sänggavel m m

IMG_1534

Byråer är alltid roligt att måla texter på! Här har jag kombinerat ihop en text som jag använt tidigare med en “ny” vintage-text. Att blanda typsnitt blir ofta ganska dekorativt, - tycker jag själv i alla fall!;-)              Höjd 97 cm   Bredd 81 cm   Djup 39 cm

---   PRIS 3500 kr   ---

IMG_1518

IMG_1519

IMG_1536

Liten vägghylla med 2 stlådor och 2 st knoppar. Också målad i antikvit, matt färg och med shabby chic-slitage!

Höjd 52 cm   Bredd 34 cm   Djup 14 cm

---   PRIS 595 kr   ---

IMG_1532Och här ser man både byrå och vägghylla på samma bild. På provdockan skymtar en sjal med beigea rosor (den sista jag har kvar)  PRIS 298 kr

IMG_1502

En gammal handsnickrad verktygslåda i trä har här fått vit makeover och vintage-text! Fint att ha den i köket till förvaring av kryddburkar, olja/vinäger, vinflaskor, vackra burkar, etc.

Längd 44 cm   Bredd 23 cm   Höjd 26 cm

---  PRIS  895 kr   ---

IMG_1485

Den här antika, låga dörren tror jag har skymtat förbi tidigare men den tål att visas igen! Jag älskar patinan på den och plåtskoningen i ena hörnet!

Höjd 120 cm cm   Bredd 83 cm

---   S Å L D   ---

IMG_1486

IMG_1495

Lägger man ner dörren passar den perfekt som sänggavel till en 120-säng!

---------

Ibland frågar kunder om jag inte kan visa vad som är på gång i verksta´n och visst kan jag göra det! IMG_1528

Det här stora matbordet med benen i vädret ska vändas i morgon och då ska jag måla skivan. Om några dagar ser ni det säkert här igen, målat och klart!

I bakgrunden skymtar även en köpmandisk med ett tiotal lådor. Den saknar skiva än så länge så den måste jag fräsa till!

Vid intresse mejla mig på info@himlarum.se eller ring 070-261 52 23

Besök gärna webbutiken om du vill se vad mer jag har till salu!

Fortsatt skön söndag! / Ann-Helen

1 kommentar:

Unknown sa...

jesteś jak czarodziejka